Wednesday, October 18, 2017

ISO, Accreditation, Outcomes (2nd portion)


ISO, Accreditation, Outcomes
=======================

4. Outcomes ​ေတြ Objectives ​ေတြ က ရႈပ္​​ေနလို႔ ျဖည္​ၾကည္​့ရ​ေအာင္​

️🏃 CO
=====
- စာသင္​နွစ္​တနွစ္​မွာ သင္​ရတဲ့ Course/ Curriculum ​ေတြ ရွိပါတယ္​ ... တနည္​းအားျဖင္​့ ဘာသာရပ္​​ေတြပါ ... သင္​ၾကားရတဲ့ Course ​ေတြကို စာသင္​နွစ္​ တ နွစ္​မွာ သင္​ရမယ္​ ... သင္​ၿပီးရင္​ က​ေလး​ေတြ ထို Course နဲ႔ ပတ္​သတ္​ၿပီး ဘာေတြသိမယ္ ဘာေတြတတ္မယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္​က အဓိက ပါ။ ထို႔​ေၾကာင္​့ သက္​ဆိုင္​ရာ Curriculum တခုခ်င္​းစီအတြက္​ Syllabus ​ေရးဖို႔ လိုလာျပန္​​ေရာ ။ ထို Syllabus ထဲမွာ ထို Course ကို သင္​ရတဲ့ ရည္​႐ြယ္​ခ်က္​ (Course Objectives) ၊ ထို Course ကို သင္​ၿပီးသြားရင္​  Students ​ေတြ ဘာ​ေတြ သိသြားမယ္​ ဘာ​ေတြ တတ္​သြားမယ္​ဆိုတဲ့ ရလာဒ္​ (Course Outcomes) ​ေတြ ရွိရပါမယ္​။

ဒီ​ေနရာမွာ Subjects ​ေတြ အားလံုးအတြက္​  team ဖြဲ႕ဖို႔ လိုလာျပန္​​ေရာ ၊ ဖြဲ႕တဲ့ေနရာမွာ  ၅ ခ်က္ ပါရမယ္...

i.  HoD
ii. Coordinators
iii. Advisor
iv. Assessors
v. Lecturers

i===========
HoD ကေတာ့ အဖြဲ႕ အားလံုးမွာ ပါကို ပါရမယ္...
အဓိက Control လုပ္ရမယ္.... management လုပ္ရမယ္...

ii==============
Coordinators မွာ က်ေတာ့ ၂ ပိုင္းရွိတယ္...
* * * programme coordinators ( အျပင္လူနဲ႔ ဆက္သြယ္ ၿပီး Data ေကာက္ရမယ္ )
* * * course coordinators  (course ရဲ႕ objectives ေတြ outcomes ေတြ ကိုက္မကိုက္ စစ္ရမယ္ .... ဌာနက ထုတ္ထားတဲ့ vision ၊ mission   ေတြနဲ႔ ကေလးေတြရလာတဲ့ knowledge နဲ႔ ကိုက္မကိုက္  )   ဆိုၿပီး ၂ ပိုင္းရွိတယ္....

iii===========
Advisor ကေတာ့ ျပင္ပက ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ ဖိတ္ရမယ္....

iv===========
*Assessors ဆိုရင္ Curriculum design ဆြဲတဲ့အခါ course ရဲ႕ obj ေတြ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ
*obj နဲ႔ outcomes ေတြ မကိုက္ရင္ teaching ကို ျပင္မလားးး outcomes ေတြ ျပင္မလားးးး Course ကို ျပင္​မလားးး

v===========
Lectures အပိုင္းကေတာ့ အဲ့ ဘာသာရပ္ အဖြဲ႕ေအာက္မွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ သင္တဲ့သူ အကုန္ အႀကံဳး ၀င္တယ္....

️🏃 PO
======
- ထို Course outcomes ​ေတြကို စုစည္​းၿပီး ဌာနတခုခ်င္​းစီမွာ ကိုယ္​့ Students ​ေတြက 1st year to final year ၿပီးလို႔ ဘြဲ႕ရသြားရင္ သိသြား၊ တတ္​သြားမယ့္ ရလာဒ္​ ​ေတြက ဘာ​ေတြဆိုတာ သတ္​မွတ္​​ေပးရပါတယ္​ ။ ထိုအရာကို ဌာနက သတ္​မွတ္​ထားတဲ့ ဘြဲ႕ရသြားရင္ သိသြားမယ့္ Program outcomes လို႔ ​ေခၚတယ္​။ expected learning outcomes ေတြ၊ ေရးဆြဲရမယ္ ေဖာ္ထုတ္ရပါမယ္။

️🏃 PEO
======
- ဒါ့အျပင္​ ကိုယ္​့ဌာနက students ​ေတြသည္​ ဘြဲ႕ရၿပီး ၄၊၅ ႏွစ္အၾကာမွာ သက္​ဆိုင္​ရာ field အလိုက္​ ဘာ​ေတြ ဆက္​သိသြားမယ္​၊ ဘာ​ေတြ လုပ္​နိုင္​သြားမယ္​ဆိုတဲ့ အခ်က္​​ေတြနဲ႔ပတ္​သတ္​ၿပီး ရည္​မွန္​းခ်က္​​ေတြ ရွိရပါမယ္​။ ထိုအရာကို ဘြဲ႕ရၿပီး ၄၊ ၅ နွစ္​အၾကာမွာ ဆက္စပ္သိသြားမယ့္ Program Educational objectives လို႔​ေခၚတယ္​။

️🏃 ELO
======
CO ​ေတြ PO ​ေတြ PEO ​ေတြ အျပင္​ ​ေနာက္​ထပ္​အ​ေရးႀကီးတာက ELO ပါ။ ELO ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုရင္​ Expected Learning Outcomes ကလဲ အ​ေရးပါလာပါတယ္​။ ELO ေတြ ေရးတဲ့အခါမွာ ဆရာ/မေတြ နဲ႔တင္​ မလံု​ေလာက္​​ေတာ့ပါဘူး။ students ေတြ,  alumini ေတြ, စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြရဲ႕ feedback ေတြကိုပါထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါတယ္။ ထိုအရာ​ေတြ စုစည္​းၿပီးမွ ELO ကို ခိုင္​ခိုင္​မာမာ​ေရးရပါမယ္​။ ထို ELO ကို ​ေရာက္​​ေအာင္​ သြားရမယ္​၊ မ​ေရာက္​နိုင္​​ေသးရင္​ Curriculum ​ေတြကို ျပင္​သင္​့ရင္​ ျပင္​၊ Change သင္​့ရင္​ Change၊ Curriculum ​ေတြ လိုအပ္​ရင္​ ထပ္​ထည္​့၊ မလိုအပ္​ရင္​ ျဖဳတ္​ :-P  ၊ Update လုပ္​သင္​့ရင္​ လုပ္​၊ Training ​ေပးဖို႔ လိုအပ္​ရင္​ ​ေပး၊  Internship ​ေတြ ဆင္​းဖို႔လိုအပ္​ရင္​ Industry ​ေတြနဲ႔ ညႇိ၊ Knowledge ​ေတြ လိုအပ္​​ေန​ေသးရင္​ ျပင္​ပ ပညာရွင္​​ေတြ ဖိတ္​၊ ​ေဟာ​ေျပာပြဲ​ေတြ လုပ္​၊ Communication skill, Leadership & management skill, politics, economics ..... စသျဖင္​့ အဲ့တာ​ေတြ လိုအပ္​​ေန​ေသးရင္​ HSS ဘာသာရပ္​​ေတြမွာ Curriculum ​ေတြကို ျပန္​ညႇိ ၊ အလုပ္​အကိုင္​အခြင္​့အလမ္​း​ေတြ စိတ္​ႀကိဳက္​​ေ႐ြးခ်ယ္​လို႔ရမယ္​.......

(ဆက္​လက္​​ေဖာ္​ျပပါဦးမည္​။ )

No comments:

Post a Comment