Wednesday, October 18, 2017
ISO, Accreditation , Outcomes (3rd portion)
ISO, Accreditation, Outcomes
=======================
5. University တခု (သို႔) ဌာနတခု စတင္ လည္ပတ္ၿပီ ဆိုကတည္းက plan ေတြ အရင္ဆံုးခ်မွတ္ရမယ္ ၊ ထို အရာကို vision , mission ဟုေခၚတယ္
👓 Vision ဆိုတာဘာလဲ ⁉
Vision ဆိုတာ အျမင္ ပဲ။ စိတ္ကူးျဖင့္ပံုေဖာ္ၾကည့္တာပါ၊ ကိုယ႔့္တကၠသိုလ္က / ကိုယ့္ဌာန က ေနာက္ ၅ နွစ္/ ၁၀ နွစ္ ေနရင္ ေရာက္မည္. အျမင္ကိုု စစဥ္းစားရပါမယ္။
ဥပမာ အေနနဲ႔ Microsoft ကိုု စတင္တည္ေထာင္ခါစက Bill Gate ရဲ. Vision ဟာ အိမ္တိုုင္းအိမ္တုုိင္းမွာ ကြန္ျပဴတာ တစ္လံုုးစီရွိရမယ္။ ကြန္ျပဴတာတိုုင္းမွာ Microsoft Windows ရွိရမယ္။ Vision က ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့လမ္းေၾကာင္းပါ ။
👓 Mission ဆုိတာ ဘာလဲ ⁉
Mission ဆိုတာ လူတဦး/ တစု ကို ေပးအပ္သည့္တာ၀န္ ပါ။ ဥပမာ တစ္ခုုေပးရရင္ Google ရဲ. Mission က ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ. သတင္းအခ်က္အလက္ေတြစုုစည္းျပီး လူေတြကိုု အခမဲ့ေပးခ်င္တာပါ။ Mission ကေတာ. ကိုုယ္.အတြက္မဟုုတ္ဘူး။ သူတပါးအတြက္ပါ။
Course objectives ေတြေၾကာင့္ Course Outcomes ေတြ ရွိလာမယ္၊ Course Outcomes ေတြက ဌာနတခုရဲ႕ PO ေတြ PEO ေတြကို အေကာင္အထည္ေပၚလာရမယ္၊ PO ေတြ PEO ေတြ နဲ႔ကိုက္ညီၿပီး ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ ကေလးေတြက ဌာနက ရည္မွန္းထားတဲ့ Mission ေတြ အတိုင္းျဖစ္လာမယ္၊ Mission ေတြ တဆင့္ၿပီး တဆင့္ ေအာင္ျမင္သြားရင္ ဌာနရဲ႕ Vision ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္မယ္ ၊ ထိုမွတဆင့္ University ရဲ႕ Vision , Mission ေတြ လဲ အသက္၀င္လာမယ္ ၊
6. ထို Objectives ေတြ၊ Outcomes ေတြ နဲ႔ကိုက္ေအာင္ေရာ သင္ရဲ႕လား ⁉
နည္းနည္းေတာ့ ျမင့္လာၿပီ ၊
ျမင့္မွာေပါ့ ဒီအခ်က္က Accreditation လမ္းေၾကာင္းမွာ အဓိက အခ်က္လို႔ ျမင္တယ္။ ဒီအခ်က္ကိုသာ အဓိက လို႔ သေဘာမထားပဲ သာမညလို႔ သေဘာထားလိုက္ရင္ fake university ျဖစ္သြားမွာပါ၊ ေနာက္ဆို Private University ေတြ မွိုလို ေပါက္လာတဲ့ေခတ္ေရာက္လို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေနာက္ေကာက္က်မေနေအာင္ ထို Objectives ေတြ၊ Outcomes ေတြ နဲ႔ကိုက္ေအာင္ေရာ သင္ရဲ႕လား ⁉ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ Teachers ေတြရဲ႕ Quality ကို Evaluation လုပ္ဖို႔ လုိအပ္လာပါၿပီ။
Students ေတြက Teachers ေတြကို feedback ေပးၿပီး၊ ထို feedback ကို evaluation လုပ္ဖို႔ဆိုရင္
- Students သည္ ေက်ာင္းပံုမွန္တက္ရဲ႕လား ⁉
- ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ေရွ႕တန္းတင္ခဲ့လား ⁉
- ႀကံဳရာ ျဖည့္လိုက္တာလား ⁉
- ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမွာ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ ရွိရဲ႕လား ⁉
- ကိုယ့္ University, ကိုယ့္ major ကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ အျမင္က်ယ္က်ယ္ျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ ရွိရဲ႕လား ⁉ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြက Students ေတြ ကို အရင္စမ္းစစ္္ရမယ့္ အခ်က္ပါ။
နည္းနည္းေတာ့ ရႈပ္တယ္၊ ရႈပ္ရင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းမွ ရမယ္ ။
(ေက်ာင္းပံုမွန္မတက္ဘဲ evaluation form ေကာက္တဲ့ေန႔မွ လာတဲ့ကေလးသည္ Teachers ေတြရဲ႕ evaluation ကို မွန္ကန္ေအာင္ ျဖည့္နိုင္ပါ့မလား)
ဒီ Evaluation နဲ႔ ဆက္စပ္လာတာက Roll call 75% ျပည့္မျပည့္က အေရးပါလာၿပီ။ Quality ကို ဦးစားေပးခ်င္ရင္ Quantity ေလ်ာ့မွာကို ေရွ႕တန္းမတင္နဲ႔၊ drop out ျဖစ္မွာကို မေၾကာက္နဲ႔။ Quantity ကို "ေရွ႕တန္းတင္ရင္ ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာနိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔ " ဆိုတဲ့ ဆိုင္းပုဒ္ကို ျဖဳတ္လိုက္ေတာ့ ...
ထိုအခ်က္ကေန ဆက္ၿပီးစဥ္းစားရင္ Roll Call 75% က အေရးပါလား ⁉ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း...
Roll Call ဆိုတာ မရွိတဲ့ နို္င္ငံျခားေက်ာင္းတခ်ိဳ႕မွာ စာသင္ခန္းေတြမွာ လူရွိလားဆိုေတာ့ ရွိတယ္တဲ့ ။ ကိုယ့္အသိစိတ္နဲ႔ကို လာတက္ၾကတယ္လို႔ အမတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ အဲ့လို စနစ္ က်င့္သံုးလိုက္ရင္ေရာ ေအာင္ျမင္မွာလား ⁉
ကိုယ့္အသိစိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ စာသင္ခန္းကို လာၾကမွာလား ... ⁉
စာသင္ခန္းက အေရးမပါေတာ့ရင္ က်ဴရွင္ေတြက လြမ္းမိုးလာမွာလား ⁉
ျမန္မာျပည္က students ေတြနဲ႔ teachers ေတြအကုန္လံုး ကိုယ္ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ ethics ေတြကို ထိန္းနိုင္ၿပီလား ⁉
ISO မွာ customer satisfaction က first priority ပါ။ Customers ဆိုတာ Students ေတြပါ။ Quality education ရဲ႕အသက္က Outcomes Based Education ပါ။
Accredited University ျဖစ္ဖို႔ ဆိုရင္ Academic & Supporting Staff ေတြေရာ Students ေတြေရာ Industry ေတြေရာ Professional Educated persons ေတြေရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မွ Education Reform ျဖစ္လာမွာပါ ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
Reference>>ဆရာတင္ထြန္းေအာင္
မိုးမိုးျမင့္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment