Wednesday, October 18, 2017
ISO, Accreditation, Outcomes (2nd portion)
ISO, Accreditation, Outcomes
=======================
4. Outcomes ေတြ Objectives ေတြ က ရႈပ္ေနလို႔ ျဖည္ၾကည့္ရေအာင္
️🏃 CO
=====
- စာသင္နွစ္တနွစ္မွာ သင္ရတဲ့ Course/ Curriculum ေတြ ရွိပါတယ္ ... တနည္းအားျဖင့္ ဘာသာရပ္ေတြပါ ... သင္ၾကားရတဲ့ Course ေတြကို စာသင္နွစ္ တ နွစ္မွာ သင္ရမယ္ ... သင္ၿပီးရင္ ကေလးေတြ ထို Course နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘာေတြသိမယ္ ဘာေတြတတ္မယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္က အဓိက ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ Curriculum တခုခ်င္းစီအတြက္ Syllabus ေရးဖို႔ လိုလာျပန္ေရာ ။ ထို Syllabus ထဲမွာ ထို Course ကို သင္ရတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ (Course Objectives) ၊ ထို Course ကို သင္ၿပီးသြားရင္ Students ေတြ ဘာေတြ သိသြားမယ္ ဘာေတြ တတ္သြားမယ္ဆိုတဲ့ ရလာဒ္ (Course Outcomes) ေတြ ရွိရပါမယ္။
ဒီေနရာမွာ Subjects ေတြ အားလံုးအတြက္ team ဖြဲ႕ဖို႔ လိုလာျပန္ေရာ ၊ ဖြဲ႕တဲ့ေနရာမွာ ၅ ခ်က္ ပါရမယ္...
i. HoD
ii. Coordinators
iii. Advisor
iv. Assessors
v. Lecturers
i===========
HoD ကေတာ့ အဖြဲ႕ အားလံုးမွာ ပါကို ပါရမယ္...
အဓိက Control လုပ္ရမယ္.... management လုပ္ရမယ္...
ii==============
Coordinators မွာ က်ေတာ့ ၂ ပိုင္းရွိတယ္...
* * * programme coordinators ( အျပင္လူနဲ႔ ဆက္သြယ္ ၿပီး Data ေကာက္ရမယ္ )
* * * course coordinators (course ရဲ႕ objectives ေတြ outcomes ေတြ ကိုက္မကိုက္ စစ္ရမယ္ .... ဌာနက ထုတ္ထားတဲ့ vision ၊ mission ေတြနဲ႔ ကေလးေတြရလာတဲ့ knowledge နဲ႔ ကိုက္မကိုက္ ) ဆိုၿပီး ၂ ပိုင္းရွိတယ္....
iii===========
Advisor ကေတာ့ ျပင္ပက ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ ဖိတ္ရမယ္....
iv===========
*Assessors ဆိုရင္ Curriculum design ဆြဲတဲ့အခါ course ရဲ႕ obj ေတြ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ
*obj နဲ႔ outcomes ေတြ မကိုက္ရင္ teaching ကို ျပင္မလားးး outcomes ေတြ ျပင္မလားးးး Course ကို ျပင္မလားးး
v===========
Lectures အပိုင္းကေတာ့ အဲ့ ဘာသာရပ္ အဖြဲ႕ေအာက္မွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ သင္တဲ့သူ အကုန္ အႀကံဳး ၀င္တယ္....
️🏃 PO
======
- ထို Course outcomes ေတြကို စုစည္းၿပီး ဌာနတခုခ်င္းစီမွာ ကိုယ့္ Students ေတြက 1st year to final year ၿပီးလို႔ ဘြဲ႕ရသြားရင္ သိသြား၊ တတ္သြားမယ့္ ရလာဒ္ ေတြက ဘာေတြဆိုတာ သတ္မွတ္ေပးရပါတယ္ ။ ထိုအရာကို ဌာနက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘြဲ႕ရသြားရင္ သိသြားမယ့္ Program outcomes လို႔ ေခၚတယ္။ expected learning outcomes ေတြ၊ ေရးဆြဲရမယ္ ေဖာ္ထုတ္ရပါမယ္။
️🏃 PEO
======
- ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္ဌာနက students ေတြသည္ ဘြဲ႕ရၿပီး ၄၊၅ ႏွစ္အၾကာမွာ သက္ဆိုင္ရာ field အလိုက္ ဘာေတြ ဆက္သိသြားမယ္၊ ဘာေတြ လုပ္နိုင္သြားမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိရပါမယ္။ ထိုအရာကို ဘြဲ႕ရၿပီး ၄၊ ၅ နွစ္အၾကာမွာ ဆက္စပ္သိသြားမယ့္ Program Educational objectives လို႔ေခၚတယ္။
️🏃 ELO
======
CO ေတြ PO ေတြ PEO ေတြ အျပင္ ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတာက ELO ပါ။ ELO ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုရင္ Expected Learning Outcomes ကလဲ အေရးပါလာပါတယ္။ ELO ေတြ ေရးတဲ့အခါမွာ ဆရာ/မေတြ နဲ႔တင္ မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ students ေတြ, alumini ေတြ, စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြရဲ႕ feedback ေတြကိုပါထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါတယ္။ ထိုအရာေတြ စုစည္းၿပီးမွ ELO ကို ခိုင္ခိုင္မာမာေရးရပါမယ္။ ထို ELO ကို ေရာက္ေအာင္ သြားရမယ္၊ မေရာက္နိုင္ေသးရင္ Curriculum ေတြကို ျပင္သင့္ရင္ ျပင္၊ Change သင့္ရင္ Change၊ Curriculum ေတြ လိုအပ္ရင္ ထပ္ထည့္၊ မလိုအပ္ရင္ ျဖဳတ္ :-P ၊ Update လုပ္သင့္ရင္ လုပ္၊ Training ေပးဖို႔ လိုအပ္ရင္ ေပး၊ Internship ေတြ ဆင္းဖို႔လိုအပ္ရင္ Industry ေတြနဲ႔ ညႇိ၊ Knowledge ေတြ လိုအပ္ေနေသးရင္ ျပင္ပ ပညာရွင္ေတြ ဖိတ္၊ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္၊ Communication skill, Leadership & management skill, politics, economics ..... စသျဖင့္ အဲ့တာေတြ လိုအပ္ေနေသးရင္ HSS ဘာသာရပ္ေတြမွာ Curriculum ေတြကို ျပန္ညႇိ ၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္လို႔ရမယ္.......
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။ )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment