Monday, November 28, 2016


Student Evaluation အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း
♥¥☆★☆★☆¥♥ ♥¥☆★☆★☆¥♥
❄ ေက်ာင္းသား/သူေတြ ေျဖထားတဲ့ စာေမးပြဲကို ဆရာ/မေတြက စစ္ၿပီး Results ထုတ္ေပးသလို... အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ အေနနဲ႔ ...ဆရာ/မေတြက ေက်ာင္းသား/သူေတြကို စာသင္တယ္ ...အဲ့ အတန္းက ေက်ာင္းသား/သူေတြက စာသင္လိုက္တဲ့ ဆရာ/မကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္မႈေပးျခင္းကို Student Evaluation ဆိုၿပီး ေခၚၾကတယ္။

❄ အခုလက္ရွိ ကြၽန္ေတာ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ တကၠသိုလ္ က သတ္မွတ္ထားတဲ့ အကဲျဖတ္သံုးသပ္မႈဆိုင္ရာေမးခြန္းမ်ား ကေတာ့...

၁၊ ဘာသာရပ္နယ္ပယ္တြင္ ေကာင္းစြာ တတ္ကြၽမ္းနွ႔ံစပ္မႈရွိသည္။
( ဆရာ/မတစ္ေယာက္ ဘာသာရပ္ကို တတ္ကြၽမ္းနွ႔ံစပ္မႈ ရွိ မရွိ။ ဆရာ/မသည္ သူသင္တဲ့ ဘာသာရပ္နယ္ပယ္မွာ ကြၽမ္းက်င္မႈ ရွိေသာ္လည္း  တစံုတခုေၾကာင့္ ထိန္ခ်န္ၿပီး အတန္းထဲမွာ 100% ခ်ျပေပးျခင္း ရွိ မရွိ။ 100% ခ်ျပခ်င္ေသာ္လည္း ခ်ျပဖို႔ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္အတြက္ ကြၽမ္းက်င္မႈ ရွိ မရွိဆိုတာလည္း အဲ့အတန္းမွာ သင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားက အသိဆံုးျဖစ္မွာပါ။ )

၂၊ သင္ၾကားျပသရာတြင္ စိတ္အားထက္သန္မႈရွိသည္။
(ဆရာမဆိုတာ တခ်ိန္တုန္းက ေက်ာင္းသူပါဆိုသလိုပဲ First Year တက္တုန္းက အျဖစ္ကို သြားသတိရမိတယ္... ဆရာမသည္ အတန္း၀င္တယ္ အသံတိုးတယ္၊ Blackboard ကိုပဲ စာသင္ေနသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ စာေမးလည္း မေရမရာ .... စိတ္အားထက္သန္မႈလည္းမရွိ ... သင္ယူေနသူမ်ားသည္ ထိုဘာသာရပ္အတြက္ လိမ္ဖယ္ လိမ္ဖယ္ပါ။  ေစာ္ကားလိုစိတ္ျဖင့္ ေရးတာမဟုတ္ေပမယ့္ အရွိကို အရွိအတိုင္း ေရးျခင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခ်က္သည္လည္း ေက်ာင္းသား/သူမ်ားရဲ႕ Motivation ကို ျမႇင့္တင္နိုင္ေအာင္ စာသင္တဲ့ အခါ ဆရာ/မသည္ စိတ္အားထက္သန္ဖို႔ အဓိက ၾကပါတယ္)

၃၊ သင္ၾကားရန္ေကာင္းစြာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္လာသည္။
(ပြဲမ၀င္ခင္ အျပင္က က်င္းပ ဆိုသည့္အတိုင္း ဆရာ/မမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္ အတြက္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ အတန္း၀င္သင့္ေပသည္။ အဲ့လိုမွ မလုပ္ခဲ့ရင္ အတန္းထဲ ေရာက္မွ အေျဖက မထြက္၊ error ကတက္၊ အတန္းထဲေရာက္မွ ဂဂ်ိဳးဂေၾကာင္ ျဖစ္ရင္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အတန္းခ်ိန္ေတြ မလိုလားအပ္ဘဲ ဆံုးရွံုးနိုင္ပါတယ္။ )

၄၊ ရွင္းလင္းစြာ ေျပာဆိုတင္ျပနိုင္သည္။
(စာရွင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာ/မေတြသည္ ကိုယ္သင္တဲ့ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေက်ာင္းသား/သူေတြ ကို ဘယ္လိုရွင္းရင္ နားလည္နိုင္မလဲဆိုတဲ့ secret ကို  ႀကိဳတင္ေလ့လာထားျခင္းဟာ teaching နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး အဲ့ ဆရာ/မရဲ႕ own contribution ပါ။)

၅၊ စာေမးရန္၊ ေဆြးေႏြးရန္ လြယ္ကူသည္။
(သင္ၾကားတဲ့ ဆရာ/မ သည္ စာေမးရန္နွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ အခ်ိန္ကို တရား၀င္ အခ်ိန္ေတြမွာ လံုေလာက္စြာ ေပးထားရပါမယ္။ တရားမ၀င္ အခ်ိန္ေတြအတြက္ တရားမ၀င္ေနရာကို လာမွသာ စာရွင္းမယ္၊ ေဆြးေႏြးမယ္ လို႔ ေျပာထားျခင္း မရွိရပါ။)

၆၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအား အသံုး၀င္ေသာ လမ္းၫႊန္မႈမ်ားေပးတတ္သည္။
(အသံုး၀င္ေသာ လမ္းၫႊန္မႈမ်ား ေပးခဲ့ျခင္း ရွိ မရွိ သည္လည္း ထိုအတန္းက ေက်ာင္းသား/သူမ်ားသာ အသိဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။)

၇၊ အတန္းခ်ိန္ ပံုမွန္ ၀င္ေရာက္သည္။
(ဆရာ/မေတြက punctual ျဖစ္မွ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားကလည္း punctual ျဖစ္မွာပါ။ )

❄ ထို ၇ ခ်က္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဆရာ/မမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္ အေပၚ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားမွ သံုးသပ္ခ်က္ ေပးျခင္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေက်ာင္းသား/သူမ်ားမွ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ နွစ္ၿပီး
(ပိုညံ့၊ ညံ့၊ သာမန္၊ ေတာ္၊ ပိုေတာ္) ကို အမွန္တကယ္ျဖည့္ပါ၊ ကိုယ့္ဆရာမမို႔ အားနာစရာမလိုပါ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ခံစားခ်က္ မပါ၀င္ ဘဲ ျဖည့္ပါ၊ အရွိကို အမွန္အတိုင္း ျဖည့္ပါ၊ ပီးပီးေရာ ျဖည့္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ျဖည့္ရန္ တိုက္တြန္းပါတယ္။

❄ ဒါမွသာ လိုအပ္ခ်က္ ရွိေသာ ဆရာ/မေတြသည္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ တိုးတက္မႈရွိေအာင္ လုပ္မယ္။ ေစတနာ ထားတတ္လာမယ္။ အလုပ္ကို ခ်စ္ျမတ္နိုးလာမယ္။ သင္ၾကားနည္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး New Creation ေတြ ေပၚလာမယ္။ ေလ့လာ လိုက္စားမႈအား ေကာင္းလာမယ္။ Good Motivation ေတြရလာမွာပါ။

❄ ကိုယ္ရဲ႕ Future Education Environment ကို အမွန္တကယ္ေျပာင္းလဲခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္လုပ္မွ ရနိုင္မွာပါ။ တစံုတေယာက္ကို အားနာရင္ အနာဂတ္ ကို သစၥာေဖာက္ရာ က်နိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ အလြန္မွန္ပါတယ္။

❄ ကြၽန္ေတာ္သည္ အလုပ္ လုပ္ရင္လည္း စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ လုပ္တတ္တာမို႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ရရွိလာတဲ့ Result (see the photo) ေတြကိုလည္း စိတ္၀င္တစားနဲ႔ အၿမဲတန္ဖိုးထားတတ္ပါတယ္။ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနေသးပါက ဆက္လက္ႀကိဳးစားပါမည္။

•°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
မိုးမိုးျမင့္
၂၈.၁၁.၂၀၁၆



No comments:

Post a Comment